Побутовим споживачам

Чому може змінюватися сума в рахунку за електроенергію та коли це відбувається?

Якщо споживач своєчасно і правильно подає показання лічильника — за два дні до завершення поточного місяця і впродовж трьох днів наступного — зміни у рахунку за електроенергію малоймовірні. Остаточна сума змінюється лише у разі несвоєчасної, некоректної або нерегулярної подачі показань. Щоб краще зрозуміти, в яких випадках рахунок є остаточним, а в яких може змінитися — розглянемо приклади.

Існує два основні типи показань:

Коли ОСР отримує фактичні показання в установлені строки, рахунок формується точно й не підлягає зміні. Якщо ж у розрахунках використані середні значення — сума може бути скоригована згодом.

Приклад 1. Клієнт не подав показання або зробив це з запізненням

Якщо ОСР не отримує актуальних показань, він здійснює розрахунок споживання за середнім. Такий рахунок не буде відповідати реальному споживанню. Корекція можлива в наступному місяці, якщо споживач надасть свіжі показання.

Що робити для перерахунку?

Потрібно звернутися до ОСР, надавши фото лічильника в період подачі показань. Після цього дані буде уточнено і передано постачальнику, а сума у рахунку за наступний місяць буде відкоригована і стане остаточною.

Приклад 2. Контрольні показання ОСР відрізняються від поданих клієнтом

Якщо при контрольному знятті показань виявлено розбіжність із переданими клієнтом даними, фактичними вважатимуться ті, що зафіксували спеціалісти ОСР.

Як діяти, щоб отримати перерахунок? 

У даному випадку жодних додаткових дій клієнтові робити не потрібно. Перерахований обсяг оператор системи розподілу передасть постачальнику, який здійснить перерахунок та виставить коректну суму до сплати в рахунку у наступному місяці.

18.04.2025

Сплачуй легко

ЕНЕРГО
ПРЕМІЯ

Особистий кабінет