Побутовим споживачам

Як нараховується сума у платіжці за електроенергію?

Отримали рахунок за електроенергію і маєте сумніви, звідки взялася зазначена сума? Пояснюємо простими словами, як відбувається нарахування для побутових споживачів та до кого звернутися, якщо виникнуть запитання.
 
🔹Як формується рахунок?
Щомісяця споживачі передають показання лічильника – самостійно або вони зчитуються автоматично (за наявності системи АСКОЕ). У деяких випадках дані фіксують контролери.
Інформація з лічильника надходить до оператора системи розподілу (ОСР). Саме він визначає обсяг використаної електроенергії – різницю між попередніми та поточними показаннями.
Далі ОСР (наприклад, АТ «Вінницяобленерго» передає дані постачальнику – ЕНЕРА ВІННИЦЯ. Компанія множить кількість спожитих кВт∙год на тариф, встановлений Кабінетом Міністрів, враховує заборгованість або переплату та формує рахунок, який отримує клієнт.
 
🔹Чому можуть виникати неточності?
Найчастіше розбіжності трапляються тоді, коли споживач вчасно не передає показання. У такому випадку ОСР робить розрахунок за середнім споживанням на основі попередніх місяців. Це може суттєво відрізнятися від фактичного використання. Наприклад, навіть якщо квартира місяць пустувала, рахунок може прийти таким самим, як у період активного користування електроенергією.
Щоб уникнути подібних ситуацій, потрібно передавати показання вчасно: за два дні до кінця місяця і впродовж трьох днів наступного місяця. Це можна зробити:
 
  • через особистий кабінет «E-Svitlo»;
  • у мобільному застосунку;
  • за допомогою чат-ботів у Viber чи Telegram;
  • через форму на сайті АТ «Вінницяобленерго».
 
🔹До кого звертатися за роз’ясненнями?
• Якщо питання стосується обсягів споживання, необхідно звернутися до ОСР, адже саме він відповідає за їхній розрахунок.
• Якщо потрібно уточнити платежі, переплати або заборгованість, консультацію нададуть у компанії ЕНЕРА ВІННИЦЯ.

02.10.2025

Сплачуй легко

ЕНЕРГО
ПРЕМІЯ

Особистий кабінет